ليلا آزادبخت روز دوشنبه در گفتگو با ايرنا، افزود: جذب كلسيم در بدن با افزايش سن به تدريج كاهش پيدا ميكند.
اين محقق با يادآوري اينكه با افزايش سن ،ميزان ويتامين D در بدن سالمندان كاهش مي يابد ، افزود: سالمندان بايد از مواد غذايي گروه شير و لبنيات مانند ماست، پنير و كشك براي جبران كمبود كلسيم استفاده كنند.
آزادبخت تصريح كرد: مطالعات نشان مي دهد كه مصرف ويتامين D بصورت مكمل هاي دارويي مي تواند جهت پيشگيري از پوكي استخوان موثر باشد.
محقق مركز تحقيقات غدد درون ريز دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، گفت: اين مساله بخصوص در مورد افرادي كه فعاليت بدني كمي دارند اهميت بيشتري پيدا مي كند.
آزادبخت گفت: ويتامين D نقش مهمي در حفظ توده عضلاني دارد و نتايج برخي مطالعات نشان مي دهد كمبود ويتامين D در زمستان شايع تر بوده و سالمندان بايد نسبت به تقويت استخوان هاي بدنشان به مواد غذايي و مكمل كلسيم اهميت بيشتري دهند.